Ostatnią lekcję matematyki przed feriami zimowymi uczniowie klas 4b i 4c spędzili w szkolnej stołówce. Matematyka w kuchni nie wymaga zeszytów i podręczników. Potrzebne były za to sokowirówki i wyciskarki do soków, wagi elektroniczne, cylindry miarowe, noże i deski do krojenia. Jeszcze tylko umyć ręce, założyć rękawiczki jednorazowe i jesteśmy gotowi do pracy!
Wyciskając soki z pomarańczy i jabłek sprawdzaliśmy ile soku można otrzymać z jednego kilograma owoców, które są bardziej wydajne? Co oznacza podziałka na cylindrze miarowym? Ile to litr soku, a ile szklanek? I w końcu najważniejsze pytanie podczas degustacji – który sok jest smaczniejszy? Bo na pewno każdy był bardzo zdrowy! Przeliczaliśmy jednostki masy i objętości, by sprawdzić ile soku można dostać z jednej pomarańczy Ile kilogramów owoców trzeba kupić, by przygotować szklankę soku dla każdego ucznia naszej klasy? Jaki jest koszt przygotowanej przez nas szklanki soku w porównaniu z cenami w okolicznych kawiarniach? Pytań było wiele, a szukanie odpowiedzi było niezwykle emocjonujące i słodkie (dosłownie ). Warsztaty w szkolnej stołówce były ostatnim punktem projektu „Matematyka w życiu, życie na matematyce” dofinansowanym z programu mPotęga. Dziękujemy Rodzicom uczniów klas 4b i 4c za pożyczenie sokowirówek! Zapraszamy do obejrzenia fotorelacji.
Anna Błaut i Gabriela Duda