Escape Room

Witajcie w matematycznym pokoju zagadek Mądrej Sowy! Wasze zadanie jest proste! Zdobądźcie kod do sejfu i otwórzcie go w nieprzekraczalnym czasie 40 minut. Możecie wykorzystać wszystkie przedmioty  z tego pudełka:

  • QR kod z luką. Gdy go uzupełnicie i zeskanujecie otrzymacie kod  do otwarcia sejfu.
  • Trzy karty z kołami ratunkowymi. Użyjcie ich, gdy będziecie potrzebować pomocy. Każda karta pozwala na zadanie 1 pytania Mądrej Sowie. Sowa odpowiada Tak lub Nie.
  • Na telefonie umieszczonym w pudełku znajdziecie skaner kodów QR.
  • Kluczyk pomoże Wam znaleźć PIN do uruchomienia telefonu.
  • W sali znajdują się zadania i wskazówki. Rozpoznacie je dzięki zdjęciu Mądrej Sowy.

Powodzenia!

Takim listem przewodnim rozpoczęła się przygoda z pierwszym w historii szkoły Matematycznym Pokojem Zagadek. Jak na prawdziwy Escape Room przystało, nie zabrakło tu sejfów, szyfrów, tajemniczych ksiąg skrywających kod zamknięty na klucz, wskazówek w postaci neonów i znaków świetlnych. Emocji było całe mnóstwo, Mądra Sowa uchwyciła je na zdjęciach (fotorelacja).

Do zabawy w Escape Roomie zgłosiło się więcej drużyn, niż mogliśmy zaoferować biletów wstępu. To sygnał dla organizatorów, że pomysł należy wykorzystać w przyszłości. Nie wszystkim drużynom udało się otworzyć sejf i zdobyć ukryte w nim słodycze. Najlepsi okazali się:

  1. Drużyna połączonych sił klas 6a i 6b w składzie:
    Szymon Dudek, Michał Kubik, Maksymilian Litwin,  Mateusz Pyrek – rekordowy czas przejścia 34 minuty.
  2. Drużyna z klasy 5a w składzie: Mykhailo Iegorushkov, Antoni Głuszek, Alicja Skóra, Krzysztof Jabłoński
  3. Drużyna z klasy 5d w składzie: Aleksandra Kołodziej, Bianka Kurczap, Bartosz Sądel, Kamila Walawska
  4. Drużyna z klasy 5a w składzie: Antonina Krzyworączka, Barbara Sadowska, Amelia Jabłońska.

Escape Room był ostatnim punktem i swoistym pożegnaniem z projektem „Matematyka na co dzień i od święta”. Udało się go zrealizować, dzięki grantowi fundacji mBanku.  Dziękujemy wszystkim uczestnikom – uczniom klas 4-6 oraz nauczycielom zaangażowanym w jego realizację. 

Z matematycznymi pozdrowieniami
Anna Błaut

Skip to content